حضور مجدد ارکستر ملی ایران، پس از سکوتی چند ساله. این ارکسترکه چوب رهبری خود را پس از مدتها در دستان رهبر قدیمی خود یعنی “فرهاد فخرالدینی” می دید، در حالی بر روی صحنه تالار وحدت با مخاطبان خود دیدار کرد که برخی از مسئولین دولتی، سفرا و اصحاب رسانه را بعنوان میهمانان ویژه اولین اجرای خود در مقابل داشت.

به گزارش خبرنگار موسیقی پارس، در این کنسرت ۱۵ قطعه از جمله قطعاتی چون «فانتزی شرقی»، «بهار دلکش» ساخته درویش خان و شعر ملک الشعرا بهار، «گیسو» فریدون حافظی و شعر میرناصر شریفی، «ساحل» به آهنگسازی حسین زندیان و شعر بیوک ملکی، «رنگ بیات شیراز»، «ساغر شکسته» ساخته پرویز یاحقی و شعر کریم فکور، «بیا» به آهنگسازی حبیب الله بدیعی و شعر تورج نگهبان، «به یاد صیاد» ساخته جواد لشگری، هارمونی و ارکستراسیون مرتضی حنانه و شعر هدایت الله نیرسینا، «کنسرتو تار» با تکنوازی کیوان ساکت، «شیدا» براساس شعر اسماعیل امینی، «شکایت دل» ساخته پرویز یاحقی و شعر بیژن ترقی، «یک تابلو از سوئیت ابن سینا»، «بهار من» به آهنگسازی علی تجویدی و شعر منیر طاها، «باران» ساخته کیوان ساکت و شعر فریدون مشیری و «ای وطن» ساخته درخشان علینقی وزیری بر روی شعر حسین گل گلاب اجرا شد. گفتنی است جواد لشگری آهنگساز قطعه «به یاد صبا» نیز از میهمانان ویژه این شب بود.

گفتنی است سالار عقیلی در این اجرا ۵ قطعه را با ارکستر همراهی کرد قطعاتی چون «بهار دلکش»، «گیسو»، «ساحل»، «بهار من» و «باران»، هم چنین دیگر خواننده موسیقی ایرانی محمد معتمدی قطعاتی چون «ساغر شکسته»، «بیا»، «به یاد صبا»، «شیدا» و «شکایت دل» را اجرا کرد.

خاطر نشان می سازد، سالار عقیلی و محمد معتمدی قطعه «ای وطن» و «ای ایران» را به صورت مشترک باهم اجرا کردند.

«محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، «حسن فریدون» دستیار ویژه رئیس جمهور، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی، «کمال خرازی» وزیر امور خارجه در دولت سیدمحمد خاتمی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی مرادخانی» از جمله شخصیت های سیاسی حاضر در مراسم بازگشایی ارکستر ملی ایران بودند.

در انتها و از پس تشویق های بی امان حاضران ارکستر ملی ایران موسیقی «ای ایران» را جرا کرد که در اجرای این قطعه حاضران در تالار وحدت به احترام ایرانمان، این مرز پر گهر به حالت ایستاده شنونده این ترانه جاودان شدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *