ارکستر سمفونیک ملی ایران با مدیریت هنری علی رهبری که در روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته با نواختن سمفونی شماره ۹ بتهوون در حضور مقامات،‌ ناظران، سفرا و مهمانان خارجی کار خود را آغاز کرده بود، اولین اجرای عمومی این ارکستر را با عنوان ” سمفونی شماره ۹ بتهوون برای همه مردم ” در تالار وحدت به روی صحنه برد. این اجرا که مورد استقبال پر شور حاضران قرار گرفت ، با حضور محمد رضا شجریان، بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و حمید رضا نوربخش برگزار شد.
” سمفونی شماره ۹ بتهوون ” ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ، ساعت ۲۱:۳۰ توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران در تالار وحدت نواخته می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

محمدرضا شجریان در پایان کنسرت به خبرنگار گزارش هنر گفت: اجرای ارکستر سمفونیک ملی فوق العاده اجرای عالی ای بود. به اعضای ارکستر تبریک می گویم که در زیر سایه علی رهبری اجرای زیبایی داشتند و از جناب رهبری تشکر می کنم که پذیرفتند در وطن و با جوانان خودمان کار کنند.

براساس برنامه ریزی ارکستر سمفونیک تهران ۱۰ شب اجرا از اثر سمفونی ۹ بتهون در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت . این ۱۰ اجرا در ۹ و ۱۰ اردیبهشت، ۶ و ۷ خرداد، ۳ و ۴ و ۲۷ و ۲۸ تیر، ۲۱ و ۲۲ مرداد ترتیب داده شده که با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه می رود.

همچنین به غیر از سمفونی ۹ بتهوون آثار دیگری نیز برای اجرای ارکستر سمفونیک تهران در نظر گرفته شده است که طبق برنامه، این ارکستر چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت کنسرتو پیانو شماره ۵ بتهوون و سمفونی ۹ دوژاگ را با همراهی نوین افروز سولیست پیانو به اجرا در می آورد.

چهارشنبه و پنج شنبه۲۷ و ۲۸ خرداد کنسرتو برای پیانو گریگ پرگینت سوئیت و چایکوفسکی رومئو ژولیت با همراهی ماریان لاپشانسکی به عنوان سولیست پیانو، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵ تیر کنسرتو برای ویولن از برامس و سمفونی ایتالیایی از مندلسون با همراهی دالیبر کاروای به عنوان سولیست ویولن برگزار خواهد شد.

چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵مرداد نیز کنسرتو ویولنسل دوژاک و شهرزاد اثر کورساکوف با همراهی الکساندر رودین سولیست ویولنسل اجرا می شود.
همچنین چندین اجرای رستیال با اجرای سولیست هایی که قرار است در ارکستر سمفونیک تهران بنوازند تدارک دیده شده شده که طبق برنامه اجرای آنها از این قرار است:
  • دوشنبه ۴ خرداد: رسیتال پیانو نوین افروز
  • سه شنبه ۵ خرداد: رسیتال پیانو نوین افروز
  • دوشنبه ۲۵ خرداد: رسیتال پیانو ماریان لاپشانسکی
  • سه شنبه ۲۶ خرداد: رسیتال پیانو ماریان لاپشانسکی
  • دوشنبه ۲۲ تیرماه: رسیتال ویولن دالیبور کاروای
  • سه شنبه ۲۳ تیرماه: رسیتال ویولن دالیبور کاروای
  • دوشنبه ۱۲ مرداد: رسیتال ویولنسل الکساندر رودین
  • سه شنبه ۱۳ مرداد: رسیتال ویولنسل الکساندر رودین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *