آلبوم «ناگفته» به همراه فیلمی در معرفی این اثر در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد، رونمایی شد. این رونمایی نسبت به دیگر مراسم‌هایی که برای این آلبوم گرفته شده بود، تفاوتی عمده داشت و آن اینکه در مراسم خودِ آلبوم هم رونمایی و عرضه شد تا دیگر هیچ حرف و حدیثی در کار نباشد.

سال گذشته در همین روزهای اسفند بود که مراسمی برای رونمایی از اثر حافظ ناظری در بالاترین نقطه برج میلاد برگزار شد. هنرمندان و چهره‌های بسیاری به آن مراسم آمده بودند، اما خبری از خودِ آلبوم نبود. تقریبا یک هفته پس از برگزاری آن مراسم بود که آلبومی با نام «بُعدیازدهم» منتشر شد که به گفته حافظ ناظری، آن آلبوم تنها ۲۰ دقیقه از اثر «ناگفته» بود.

پیشتر از آن هم مراسمی برای رونمایی از تازه‌ترین اثر حافظ ناظری برگزار شده بود که باز هم با انتشار اثر همراه نبود.

به هر روی در سال‌های گذشته حاشیه‌های بسیاری برای حافظ ناظری و آلبوم «ناگفته» ایجاد شد. بسیاری ناظری جوان را متهم به دروغگویی کردند و بسیاری از ادعاهای او را زیر سوال بردند. بی شک بسیاری از هجمه‌هایی که به حافظ ناظری وارد شد، ناروا بود، اما نمی‌توان نقش خودِ حافظ ناظری را در این هجمه‌ها نادیده گرفت. در بسیار از موارد حافظ جوانی کرد و هوشیارانه عمل نکرد.

به هر روی آلبوم «ناگفته» منتشر شد و به قول شهرام ناظری قضاوت درباره موفقیت این اثر برعهده مخاطبان است.

نکته مهم در مراسم رونمایی از آلبوم «ناگفته» صحبت‌های حافظ ناظری بود که برای دفاع از خودش مدارکی را ارائه داد و در حین ارائه این مدارک، اشکش جاری شد.

حافظ ناظری در ابتدای این مراسم گفت: بالاخره بعد از مدت‌ها این کار منتشر شد و باور کنید که بعد از این همه سال حضور در آمریکا و تلاشی که برای تولید این آلبوم انجام داده بودم فکر نمی‌کردم که کار تمام شود، اما حالا که به طور کامل این آلبوم موسیقایی منتشر شده بسیار خوشحالم. البته ۲۰دقیقه از این اثر موسیقایی اسفندماه سال گذشته در قالب آلبوم بعد یازدهم منتشر شده بود که مابه دلیل محدودیتی که از سوی کمپانی سونی اعمال شده بود نمی‌توانستیم آن را به صورت کامل منتشر کنیم اما خوشحالم که بالاخره با این همه بالا و پائین رفتن‌ها حداقل پکیج کاملی از آلبوم مد نظرم بیرون آمد.

ناظری بخش دوم صحبت‌هایش را به ارادئه مدارکی برای اثبات ادعاهایش اختصاص داد و گفت: مدتی که من در ایران نبودم از نبودنم استفاده‌هایی شد و دوستانی که نمی‌دانم چه دلیلی برای کار‌هایشان دارند سعی کردند تا بازتابی منفی از کار من ایجاد کنند. شما این اجازه را دارید که از یک اثر هنری خوشتان نیاید اما نمی‌توانید نگرش و نگاه معمار یک اثر را از بین ببرید.

این نوازنده سه‌تار و دف در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: نمی‌خواستم در مراسم رونمایی آلبومم از این صحبت‌ها بکنم اما برای اولین و آخرین بار می‌خواهم تکلیف برخی از مسائل را روشن کنم. حیف است که ما خودمان علیه خودمان هستیم، خودمان با خودمان مشکل داریم و هر کسی جایزه‌ای می‌برد شروع به توهین می‌کنیم و می‌گوییم فلانی حق دریافت این جایزه را نداشته است. متاسفانه در اینجا همه منتظر هستند که حمله کنند و این نکته بسیار ناراحت کننده‌ای در فضای هنری ایران است.

ناظری در صحبت‌هایش به چهار نکته که برای آلبومش ایجاد حاشیه کرده بود اشاره کرد و گفت: من گفته بودم عواملی که در آلبوم «ناگفته» با من همکاری کرده‌اند برنده ۳۸ جایزه گرمی شده‌اند. باید بگویم که این مسئله را با افتخار بیان کرده‌ام و برای من به عنوان یک ایرانی مهم است. چنین افتخاراتی را همه هنرمندان در بروشورهای آثارشان به آن اشاره می‌کنند. به نظر من شرکت این غول‌های موسیقایی در آلبوم «ناگفته» یک اتفاق ملی برای ایران است.

خواننده آلبوم «ناگفته» با اشاره به صحبت‌هایی که درباره رده نخست آلبومش در سایت بیلبورد ایجاد شده بود، تصریح کرد: این اثر در بخش کلاسیک سنتی سایت بیلبورد به عنوان یکی از سایت‌های معتبر جهانی معرفی شده است و باز هم نمی‌دانم دلیل این همه حب و بغض عزیزان منتقدان پیرامون این موضوع چیست.

ناظری مدارکی درباره نامگذاری یک روز در ایالت کالیفرنیا به نام او و همچنین اعطای تقدیرنامه کنگره آمریکا به خودش، مدارکی را برای حاضران ارائه داد که تا حدودی توانست صحبت‌هایش را اثبات کند.

حافظ ناظری در حین نشان دادن این مدارک، اشک بر گونه‌اش جاری شد و رو به حاضران گفت: حیف است که هنرمندی در روز رونمایی اثرش مجبور باشد به این شکل از خودش دفاع کند. باور کنید من تمام این کار‌ها را تنها انجام دادم، اما فقط به من ناسزا گفتند اما فکر نکنید که با این حرف‌ها من سرخورده می‌شوم. شاید اگر هر جوان دیگری بود با یکی دوتا از این حرف‌ها، موسیقی را برای همیشه کنار می‌گذاشت.

وی تاکید کرد:‌ درست نیست که هر کسی استاد است و سنش زیاد باشد هر چه دلش بخواهد بگوید و هرگونه که دوست دارد برخورد کند. بیاییم مقداری عشق بورزیم و همدیگر را حمایت کنیم. ما باید دست به دست هم دهیم که این موسیقی را به دنیا معرفی کنیم. امروز من به جای این حرف‌ها باید از عشق سخن می‌گفتم.

در این مراسم شهرام ناظری و نادر مشایخی نیز درباره اثر «ناگفته» سخن گفتند.

در پایان این مراسم با حضور شهرام ناظری، حافظ ناظری و صدرالدین حسین‌خانی از آلبوم «ناگفته» رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *